Caruselul iubirii – recenzie

Chiara Gamberdale este o scriitoare prolifică de origine italiană – în 1999 a publicat primul său roman, Una vita sottile. Mai este prezentatoare de televiziune şi un colaborator activ la mai multe publicaţii italiene. Este o adevărată „bijuterie” pentru literatura italiană, iar cărţile sale au devenit rapid o atracţie pentru cititori care au descoperit în poveştile sale o sursă de lecţii de viaţă.

Atunci când totul se prăbuşeşte în jurul tău, dându-ţi impresia că viaţa ta a fost doar un turn de nisip, cum te mai reclădeşti? Cum o mai iei de la capăt? De unde mai găseşti puterea să ai încredere în tine şi în oameni?

„Caruselul iubirii” nu este doar un roman, o simplă ficţiune, ci o adevărată lecţie pozitivă de viaţă. O metodă aparent banală, inutilă, fără un rost anume începe să dea rezultate uimitoare în viaţa personajului principal feminin, aducând cu sine schimbarea în bine. Cititorul priveşte cu uimire la jocul pe care terapeuta i-l propune protagonistei şi asistă la o adevărată transformare a vieţii distruse a acesteia. Cum este posibil ca zece minute zilnice să îţi aducă schimbarea dorită? Autoarea ne prezintă o poveste care demonstrează că se poate.

20191005_201135Chiara are viaţa echilibrată şi armonioasă dorită. Atât pe plan profesional, cât şi pe plan personal, succesul o însoţeşte. Are propria emisiune, are un soţ care-i este alături, o casă la ţară unde viaţa i se pare liniştită şi frumoasă, părinţi care o susţin, prieteni veseli. Zilele se succed una după alta, rutina nu o plictiseşte, iar traiul pe care îl duce i se potriveşte ca o mănuşă. Avem o femeie matură ce pare răsfăţată de soartă.

Asta până în momentul în care se spulberă totul precum un balon de săpun. După ce, la insistenţele soţului său, se mută în Roma, acesta o părăseşte, iar emisiunea îi este întreruptă în favoarea unei alte moderatoare. Nu se poate muta momentan în casa copilăriei, unde totul era roz, nu poate trece cu vederea faptul că cel pe care îl iubise de la 18 ani a înşelat-o cu o alta, iar procesul de scriere a noului său roman devine unul extrem de greoi.

„Ştii cum e când viaţa pe care o trăieşti îţi pare a ta, dar fără tine?”

Femeia încearcă să se repună pe picioare, dar viaţa i se pare de-a dreptul mizerabilă. Prietenii încearcă să o scoată din starea depresivă, dar la sfârşitul zilei, fiecare are viaţa lui. Doar ea nu mai are nimic. Discuţiile cu terapeuta nu par să o ajute nici ele, până în ziua când aceasta vine cu o propunere dubioasă: un joc menit să îi redea pofta de viaţă, să o ajute să depăşească starea critică şi să o poată lua de la capăt.

„Vreme de o lună, începând de acum, timp de zece minute pe zi, faceţi un lucru pe care nu l-aţi mai făcut niciodată.”

… iar Chiara intră în joc. Nu are nimic de pierdut, iar spre uimirea sa, începe să câştige. Prima experienţă este aceea de a-şi colora unghiile cu ojă fucsia. Experienţa, deşi o îngrozeşte iniţial şi o scoate din zona de confort, ulterior îi aduce inspiraţie pentru personajul din romanul său. Treptat, Chiara începe să aducă schimbări benefice în viaţa sa, prin paşii mici pe care îi face zilnic prin intermediul celor zece minute. În scurt timp, viaţa ei nu mai este doar „o masă sfâşiată şi sângerândă”, iar protagonista îşi dă seama că are talente, abilităţi şi valori despre care nu avea habar.

Chiara se descoperă pe sine pas cu pas, îşi formează principii noi, începe să trăiască, iar vechiul stil de viaţă pare să nu o mai reprezinte. Lucrurile încep să se aşeze pe făgaşul normalităţii, iar soţul care doreşte să se întoarcă în relaţia pe care o abandonase o cunoaşte pe noua Chiara – o femeie puternică, independentă, care ştie să o ia de la capăt şi pe care trebuie să lupte să o recucerească.

„Cine ştie de ce anumite abandonuri sunt atât de clare, iar anumite recuceriri atât de vagi.”

Romanul este o lectură rapidă, uşoară, deconectantă. Are darul de a alunga gândurile sumbre, de a-i oferi cititorului o doză pronunţată de optimism, de a îndemna la acţiune, la descoperirea propriei persoane.

Deşi o poveste pe care o citeşti lejer într-o după-amiază, cartea te provoacă să începi la rândul tău acest joc al necunoscutului, oferindu-ţi promisiunea că viaţa ta va cunoaşte schimbări pozitive.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica: